Anotace 1
Christian Stock je vedoucí lékař na psychosomatické
klinice, školitel německého svazu neurolingvistického programování, který se
zabývá oblastí vnitřního lékařství a lékařské psychoterapie. Také je to
specialista na syndrom vyhoření, mobbinu (teror na pracovišti) a zvládání
stresu celkově. Ve městě Bielfeld provozuje svoji soukromou praxi.
Autor v knize popisuje, jak se liší syndrom
vyhoření od normálního stresu díky příkladům ze života. Jak se zachovat
k okamžiku kdy si vytvořit nějaký odstup od životní situace a dát prostor
změnám. Dále se dovíme, jaké faktory v zaměstnání hrají velikou roli a jak
samotnému „burnoutu“ předejít. V závěru se věnuje podmínkám
v zaměstnání a jak pracovat nebo vylepšovat své postoje a přístupy k věcem
nebo okolí.
STOCK, Christian. Syndrom vyhoření a jak jej zvládnout. 1. vyd. Praha: Grada, 2010,
ISBN 978-80-247-3553-5.
Anotace 2
Autorka v knize detailně popisuje, co znamená stres
sám o sobě, jak se projevuje a co pro člověka může být takzvaným stresorem,
tedy spouštěčem stresu. Stresory mají různé myšlenkové podstaty, úkolové
stresory v zaměstnání, či fyzikální. Zajímavou podkapitolou je, kde porovnává
rozdíly stresových symptomů mezi muži a ženami. Nadále pak v knize vysvětluje
co je to tzv. „burnout syndrom“, sám o sobě, jak ho odlišit od jiných
negativních psychických stavů, či jak ho zvládnout. Závěrečná kapitola se pak
věnuje zvládání stresové zátěže.
BÁRTOVÁ, Zdenka. Jak
zvládnout stres za katedrou. 1. Vyd. Computer Media, 2011, ISBN
978-80-7402-110-7
Anotace 3
Pánové Zdeněk Kalhous a Otto Obst jsou přední čeští
didaktici.
V této knize se tito přední didaktičtí autoři
zabývají, jak už je patrné z názvu školní didaktikou druhého stupně na
základních školách a na všech typech středních škol. Hlavními tématy jsou
pojetí výuky a její východiska, evaluací ve výuce, základy vyučování a pohled
na české školy i z pohledu Evropské unie. Obsahuje mnoho teoretických
poznatků a rad (nástrojů) pro každodenní činnost učitele.
KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 80-7178-253-X.
Anotace 4
Prof. PhDr. Jiří Mareš, CSc., pracuje v Ústavu
sociálního lékařství Lékařské fakulty UK v Hradci Králové. Zabývá se komunikací
a interakcí ve školách, jednotlivými žákovskými styly učení a dalšími tématy
pedagogické praxe spojenou s psychologií.
V této knize autor popisuje jednotlivé
individuální učební styly využívaných ve školách. Dále zmiňuje jak například
postupovat v případě když chceme ovlivnit styl učení dítěte a jak mu
pomoci při přebírání iniciativy učení do jeho vlastních rukou a zdali jsou při
vyučování myšlenkové operace u skupiny žáků odlišné nebo jak se liší.
MAREŠ, Jiří. Styly
učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.
Nutnost revidovat zdroje dle ISO 690 u anotace č. 2
OdpovědětVymazat